Blog > Komentarze do wpisu

Według rozkładu

Jedne już wyjrzały.
Drugie wciąż czekają.

parkowe magnolie gwiaździste

parkowe magnolie gwiaździste

parkowe magnolie w pąkach

W pobliskim parku jak zwykle jako pierwsze zakwitły magnolie gwiaździste. W uśpieniu jeszcze trwają magnolie o bardziej klasycznych kształtach, ale pąki mają już całkiem duże.
Kwiatów szybko przybywa - tak prezentuje się ta sama gałązka, sfotografowana dzień po dniu:

parkowa magnolia gwiaździsta - 4 kwietnia

parkowa magnolia gwiaździsta - 5 kwietnia

czwartek, 06 kwietnia 2017, radzido
Komentarze
2017/04/06 18:07:24
Niedaleko mojej pracy jest dorodne drzewo magnolii, przed urlopem dopiero zaczelo kwitnac, gdy wrocilam z kwiatow prawie nic nie zostalo; dzieki Tobie moge sobie na nie popatrzec :)
-
2017/04/06 18:32:20
Oj, to faktycznie szkoda... Mam nadzieję, że popatrzysz jeszcze więcej, bo te drugie magnolie też w końcu rozkwitną. Jak się uda z pogodą, to postaram się je też pokazać. :)
-
2017/04/06 18:32:31
Przepiękne zdjęcia :)
W tym roku na razie widziałam tylko magnolię białą.
-
2017/04/06 18:35:54
:) A ja białych nigdzie nie widuję. Wciąż zamierzam wybrać się do OB w porze kwitnienia, bo tamtejsza kolekcja magnoliowa jest imponująca, ale jakoś mi się nie składa, a i pogoda nie chce za bardzo współpracować.
-
2017/04/06 18:52:25
Chyba weekend ma być bezdeszczowy akurat na otwarcie OB UW.
-
2017/04/06 19:29:01
Ale te 'klasyczne' magnolie jeszcze nie kwitną. Zdjęcia robiłam wczoraj. One są późniejsze niż gwiaździste. Nie sądzę, żeby coś się zmieniło do weekendu, bo jest zbyt zimno.
-
2017/04/06 20:05:32
Myślałam, że chciałaś zobaczyć najpierw białe gwiaździste. Pośrednia powinna zakwitnąć około 20 kwietnia, jeśli będzie słonecznie i w miarę ciepło.
-
2017/04/06 20:14:10
Szybciutko! Ale i w mojej okolicy widziałem kwitnące, te najwcześniejsze magnolie. Na moją biedną przyjdzie pora pewnie gdzieś dopiero za miesiąc :/
Aha, ładniutkie foteczki ;)
-
2017/04/06 21:00:04
Fotoart, niee, gwiaździstych mam dużo pod bokiem. Chcę zobaczyć ten botaniczny magnoliowy las w porze kwitnienia. Napatrzyłam się na niego latem i jest imponujący, nawet bez kwiatów. :)
Pąki z mojego zdjęcia sugerowałyby, że szybciej niż za 2 tygodnie, ale pewnie masz rację. Może do tej pory pogoda się poprawi.
Vitoos, postarały się, od razu ruszyły, jak tylko ciepło się zrobiło. Twoja za miesiąc? I dobrze, będziesz ją miał jak już wszystkie inne przekwitną. :)
Foteczki? O łał. ;))
-
2017/04/06 21:40:55
Najwcześniej fotografowałam rozwinięte kwiaty 18.04.2014, a najpóźniej pojedyncze sztuki 30 kwietnia. Rozwój kwiatów zależy też od tego, czy drzewo znajduje się na słonecznym stanowisku. Pomnikowa magnolia w OB UKW zakwita nieco później, bo rośnie w lekko zacienionym miejscu.
Myślę, że lepiej trafić na szczyt kwitnienia aniżeli sam początek ;)
-
2017/04/07 18:50:34
Z ciekawości zajrzałam do swoich zdjęć z poprzednich dwóch lat - i trudno z nich wysnuć jakieś konkretne wnioski. W 2015 gwiaździsta rozkwitła dokładnie 12 kwietnia (10 dni później niż w tym roku!), natomiast pośrednia 24 kwietnia była już raczej w fazie przekwitania. Natomiast rok temu pośrednia kwitła już 16 kwietnia, w co aż mi trudno uwierzyć.
Moim zdaniem najlepiej trafić na czas niedługo po początku, wtedy kwiaty są najładniejsze. :)
-
2017/04/07 21:14:43
Ja w zeszłym roku fotografowałam magnolie "klasyczne" 21 kwietnia i były już mocno rozkwitnięte.
Na początek kwitnięcia nigdy nie trafiłam, bo przez ostatnie kilka lat w pierwszej połowie kwietnia jeździłam na rehabilitacje i nie miałam czasu zajrzeć na Sielankę oraz do OB UKW, a poza tym w połowie kwietnia może było pochmurno.
Przyszły tydzień ma być chyba zimny, więc nie sądzę, że magnolie zakwitną do Wielkanocy.
-
2017/04/07 21:22:08
P.S. W 2015 roku 21 kwietnia pomnikowa magnolia pośrednia w OB UKW miała dopiero pączki. Mam zdjęcie na dowód. Dziwne, że u Ciebie była w okresie przekwitania.
A w zeszłym roku jej kwiatki sfotografowałam dopiero 29 kwietnia. Niestety zdjęcia nie udały się, bo już wtedy Tamron niecelnie ostrzył, gdy był skierowany mocno ku górze.
-
2017/04/07 22:03:58
Śliczne .....widziałam białe ....drzewo było jak w śniegu.
My mamy trochę późniejszą, ale nie jest taka ładna.
-
2017/04/08 10:27:44
Fotoart, właśnie dlatego napisałam, że trudno z tych 'rozkładów jazdy' wysnuć konkretne wnioski, a na pewno nie o tym, kiedy magnolie zakwitną w tym roku. Z historii stacji meteo wynika, że w 2015 kwiecień był dość zimny, szczególnie nocami. U mnie magnoliom to jednak nie przeszkodziło, a u Ciebie najwyraźniej tak.
Annanatalia, białych nie widziałam jeszcze nigdy, ale wyobrażam sobie, jak to ładnie wygląda.
Ta Wasza też na pewno jest piękna, wszystkie magnolie takie są. :)
-
2017/04/08 17:49:26
We wcześniejszym komentarzu zwracałam uwagę, że ważne jest moim zdaniem, w jakim miejscu rośnie magnolia.
Dzisiaj widziałam magnolię purpurową albo kultywar gwieździstej przy północnej ścianie gazowni. Miała mocno skulone pączki.
-
2017/04/08 21:05:38
Tak, ale w parku one wszystkie rosną na słonecznym stanowisku, dlatego nic na ten temat nie mówiłam.
-
2017/04/08 22:09:56
A w OB UW?
Jeśli na stronie facebookowej OB UW będzie post magnoliowy, to dam Ci znać.
-
2017/04/09 16:26:48
W OB? Trudno powiedzieć. Trochę słońca, trochę cienia, tak mi się wydaje.
Aha, będę wdzięczna. :) Choć wątpię, żebym tam się wybrała, prognozy na najbliższe dwa tygodnie są raczej paskudne. Chyba że magnolie przetrzymają ten czas i zakwitną dopiero jak będzie cieplej.
-
2017/04/09 17:44:22
Szczerze powiedziawszy jestem załamana zbliżającą się fatalną pogodą :/ Wolałabym jeździć rowerem nad stawkami zamiast siedzieć przy świątecznym stole!
Dla magnolii pośrednich najgorsze są mrozy w czasie szczytu kwitnięcia. Wtedy ich kwiaty dostają brązowe plamy. Wygląda to nieciekawie. Mam nadzieję, że jutro nie zaczną kwitnąć.
Dzisiaj w ogródku przyblokowym koło stawków widziałam podobną magnolię jak na Twoich zdjęciach. Niestety znajdowała się kilka metrów za wysokim płotem.
-
2017/04/09 20:57:37
Też jestem załamana. :/ No ale cóż, nie zmienimy tego.
Martwię się też o migdałki, mają już takie duże pąki. Pewnie nie wyjdzie im to na dobre.
Fajnie, że widziałaś podobną magnolię, choćby i z daleka. :)
-
2017/04/09 21:51:11
Niestety, kwiecień plecień...
Dzisiaj na FF jedna użytkowniczka pokazała kwitnącą (w początkowej fazie) magnolię pośrednią z Wilanowa.
Takie same magnolie jak na Twoim zdjęciu rosną w OB UKW, ale nie udało mi się tam wybrać na pocz. tygodnia, potem było pochmurno, a w weekendy bramka od str. uniwerku jest chyba zamknięta (przynajmniej tak pisało na kartce w zeszłym sezonie). Niedawno był artykuł w gazecie z pretensjami, że botanik jeszcze zamknięty, a zarządca tłumaczył się, że nie ma pieniędzy na wcześniejsze wynajęcie ochroniarza.
-
2017/04/10 18:31:54
Czyli wilanowskie są w tym roku najszybsze.
Ano, tak to jest, nie ma pieniędzy, botanik zamknięty. :/
-
2017/04/10 21:56:00
Tamte magnolie mają może dużo słońca.
Do OB UKW można wejść w czasie pracy ogrodników.
-
2017/04/11 19:44:21
Pewnie tak. Ale moje parkowe mają go tyle samo.
Wejść można, ale trzeba mieć znajomości. ;)
-
2017/04/12 20:53:02
Może w OB UW też zaczęły kwitnąć magnolie pośrednie, tylko nikt ich nie sfotografował i nie zaprezentował na FB. W Święta mogą zmarznąć, jeśli temperatura spadnie poniżej zera :/
Nie trzeba mieć znajomości, aby wejść do OB UKW poza sezonem. Bramkę od strony uniwerku zna sporo osób (pewnie głównie okoliczni mieszkańcy), bo zima i wczesną wiosną widuję tam spacerowiczów w różnym wieku.
-
2017/04/12 21:28:50
Może i zaczęły, sprawdzać nie będę, bo pogoda jest paskudna i w najbliższym czasie (a nawet i w trochę dalszym) ten stan nie ulegnie zmianie. :/
Dziękuję za wyjaśnienia. :)
-
2017/04/14 22:14:49
U mnie prawie wszystkie drzewa owocowe już rozkwitły, pomimo zimnej aury, co mnie strasznie dziwuje. Dzisiaj zauważyłam kwiaty na brzoskwini oraz chyba na śliwie.
W czasie zachmurzonego nieba wyglądała jeszcze dziwniej niż w słoneczny dzień.
fotoforum.gazeta.pl/photo/9/we/mf/i3tg/qPyCZaVdKatlt774nX.jpg
-
2017/04/15 10:58:20
Aha, jadąc do pracy też widuję różowe drzewka, a jedno kwitło już zanim zakwitły mirabelki. To dopiero dziwoląg.
Drzewo z Twojego zdjęcia prześliczne. :)
-
2017/04/16 23:16:18
Oświeciło mnie, że to mogą być wiśnie japońskie. Przecież one wcześnie zakwitają.
Zawsze myślałam, że one mają tylko pełne kwiaty, ale są różne odmiany.
-
2017/04/17 13:36:25
Aha, faktycznie, jest to możliwe.
-
2017/04/20 14:04:00
Dopiero dzisiaj po dłuższej przerwie zajrzałam do FB. Na stronie OB UW opublikowano 18 kwietnia o g.17:15 zdjęcie magnolii pośredniej w początkowej fazie kwitnienia.
-
2017/04/20 21:03:26
W początkowej fazie? Pewnie tkwi w niej do dziś, jak wszystkie inne magnolie, które znam. :/ Nie chcą się rozwijać, chyba za zimno dla nich i za mało słońca.
Dzięki za informację. :)
-
2017/04/20 21:32:02
Nie są mocno rozwinięte.
Tu jest zdjęcie: www.facebook.com/OgrodBotanicznyUW/posts/1947069852180724:0
Mam nadzieję, że otworzy się.
W Bydgoszczy od poniedziałku do dzisiejszego wieczora było sporo słońca, ale niestety zimno.
-
2017/04/21 18:59:09
Tak myślałam. Wszystkie tutejsze malwy są od kilku dni na takim stopniu rozwinięcia. I akcja nic a nic nie posuwa się do przodu.
Wczoraj trochę słońca u nas było, ale poza tym raczej się ostatnio nie pokazuje.
-
2017/04/21 19:44:13
Dzisiaj OB PAN w Powsinie opublikował zdjęcia magnolii muśniętych przymrozkiem.
www.facebook.com/obpowsin/posts/685061301679166

Akacji nie widziałam w tym tygodniu, ale dzisiaj trafiłam na rozkwitnięte niezapominajki w znajomym mini-ogródku przyblokowym. Chyba ktoś posadził sadzonki z kwiatami, bo niemożliwe, żeby normalnie zakwitły tak szybko.
-
2017/04/21 21:09:48
Ano właśnie, te niskie temperatury dobrze im nie robią. Jak tak dalej pójdzie (a prognozy mówią, że tak będzie dalej), to widoku porządnie kwitnących magnolii się nie doczekamy. :(
Nie pisałam o akacji, tylko o akcji. :) Akcji rozwijania się magnoliowych pąków. Jutro wstawię (chyba) wpis na ten temat.
Niezapominajki to muszą być sadzonki. Widuję je też. Brzegi płatków mają zbrązowiałe od zimna. :(
-
2017/04/22 21:21:40
Odporniejsze gatunki magnolii przetrwają i zakwitną w maju :)
Według danych na stronie wunderground w Bydgoszczy najniższa temperatura nocna była -1 stopień.
Nie przyglądałam się niezapominajkom z bliskiej odległości, więc nie wiem, czy były zmrożone.
W poprzednim komentarzu napisałaś o malwach. Chyba z tego powodu coś przestawiło mi się w mózgu i wyobraziłam sobie zakwitające akacje.
-
2017/04/22 21:35:38
Może zakwitną, zobaczymy. Ale, tak szczerze mówiąc, już nie chce mi się do nich biegać i sprawdzać. :/
Hehe, świetne, ja o malwach, Ty o akacjach. :D A tyle razy patrzyłam się w ten mój tekst i nie widziałam w nim nic durnego. Malwy w kwietniu, czysta fantastyka. ;)
-
2017/04/23 21:10:40
W ciągu najbliższego tygodnia nie musisz chodzić do magnolii, bo będzie pochmurno i deszczowo.
Miałam plan, żeby jechać do OB UKW i na Sielankę w ostatnim tygodniu kwietnia, ale muszę odłożyć fotografowanie. Dzisiaj w Bydgoszczy było lodowato jak zimą. Padał deszcz ze śniegiem i grad :/ Mam już dość tej pogody! Chyba nigdy nie było tak beznadziejnie jak teraz podczas całej serii rehabilitacji (poza pierwszym dniem 10 kwietnia).
Też czasem zdarza mi się, że napiszę słowa, których nie chciałam i potem tego widzę ;)
-
2017/04/23 21:19:49
Ooo, zjadłam 'nie' w ostatnim zdaniu!
-
2017/04/24 17:29:56
W ogóle już nie zamierzam chodzić do magnolii, wystarczająco dużo czasu i wysiłku już im poświęciłam, w dodatku bez szczególnych efektów.
Mam mega-doła od tej pogody i nawet nie chce mi się zachwycać tą tak długo oczekiwaną wiosną. :/
-
2017/04/25 14:33:58
Ojejku, co Ty mówisz!? Piękne zrobiłaś w tym roku magnoliowe zdjęcia. Myślę, że kolejne byłyby jeszcze lepsze :) Dla samej przyjemności i radości warto popatrzeć na kwitnące magnolie :) A jeśli masz do nich daleko, to wsiądź na miejski rower. Połączyłabyś przyjemne z pożytecznym :) Gwarantuję, że depresja od razu minęłaby!
Od tej pogody też dostałabym depresji, gdybym nie chodziła na kinezyterapię i masaż. Umęczyłam się fizycznie i na dodatek podziębiłam się, ale endorfiny krążą w mózgu. Dzisiaj zrobiło się cieplej, więc z rozkoszą wsiadłam na rower po tygodniowej przerwie :) Jeśli tylko wyjrzy słonko, ruszam na foto-łowy, bo strasznie brakuje mi fotografowania.
Na szybką poprawę humoru warto zjeść coś pysznego i posłuchać ulubionej muzyki :)

-
2017/04/25 17:55:15
Zdjęcia w tym wpisie są jeszcze jako takie, z gwiaździstymi zawsze łatwiej idzie. ;)
Daleko nie mam, ale przestało mi się chcieć. No, może gdyby w ten weekend zrobiło się jakoś lepiej i cieplej... bo po wichrzystej zimnicy nie mam już ochoty spacerować (a tym bardziej jeździć rowerem ;)).
Rehabilitacja dobrze Ci robi na nastrój? To ciekawe. I fajne w gruncie rzeczy. :) Mnie tylko ocieplenie (plus pojawienie się robaczków) może wydobyć z tego stanu, nic innego nie ma szans zadziałać. :/
-
2017/04/25 21:27:57
Normalnie też by mi się nie chciało NIC w taką pogodę, jaka panuje od 2 tygodni. O dziwo, dopadł mnie 'power' psychiczny. Mimo złego samopoczucia z powodu przeziębienia i okropnej pogody chodziłam codziennie na rehabilitacje, a mogłam sobie odpuścić, bo sesję przedłużono do 5 maja. (Niektórzy pacjenci zaczęli zabiegi dopiero po świętach.)
Nawet w weekend pomimo deszczu i zimna wyszłam na dwór, co kiedyś nie zdarzało się z byle powodu.
Wydaje mi się, że masaż dodaje energii, a intensywna gimnastyka poprawia nastrój. Człowiek ma satysfakcję, że zrobił coś dobrego dla swojego zdrowia :)
Oczywiście też czekam z ogromną niecierpliwością na zdecydowane ocieplenie. Chyba od niedzieli będzie lepiej.
-
2017/04/26 17:22:18
Podziwiam Cię i mocno zazdroszczę. :)
Dziś dla odmiany cały dzień leje, a mój dół znowu się powiększył. ;)
-
2017/04/26 21:43:13
Przyjedź do Bydgoszczy. Zaszczepię w Tobie optymizm. U mnie pogoda jest dosyć ładna ;)
-
2017/04/27 19:03:53
Eee. Jak człowiek ma doła, to nie chce mu się nigdzie jeździć. ;)
Dziś znowu padało, przez większość dnia. A jutro będzie padać przez cały. :/
-
2017/04/27 22:28:31
Chciałabym Ci pomóc, ale nie mam już innych pomysłów.
U mnie dziś nie padało, a w południe i wieczorem zaświeciło słońce na kilkanaście minut. W piątek trochę gorzej, a potem...Wiosna!
-
2017/04/28 10:53:32
Mnie nie da się pomóc. ;) Ech, w Warszawie zawsze jest najgorzej... :/ Leje dziś od świtu, strumienie wody z nieba cały czas.
Jeśli wiosną można nazwać max temperatury od 12 do 15 stopni to owszem... potem będzie wiosna.
-
2017/04/28 18:11:12
Może Niebo obraziło się na Warszawiaków i chce wszystkich podtopić ;)
Gdyby temperatura wzrosła do 15 stopni, to byłoby całkiem dobrze. Nieraz na początku maja bywały gorsze lodownie.
-
2017/04/28 18:39:52
My jesteśmy na skarpie i podtopić się nie damy. ;)
No pewnie, sama pamiętam, jak 1 maja padał śnieg, to chyba jeszcze za komuny było, bo na pochód ten śnieg padał. ;) A prawdziwa lodownia robiła się w mieszkaniu, bo w tamtych czasach zawsze 1 maja wyłączano ogrzewanie, choćby nie wiem co.
W serwisie IMGW jest prognoza dwutygodniowa i nic się w niej w kwestii temperatur nie zmienia. Do 14 maja u nas w dzień 8-15 stopni, tylko dwa razy 17 i 18.
-
2017/04/28 23:12:32
Dobrze, że mieszkasz na skarpie, ale dzielnica Praga nie jest tak dobrze położona.
Ja nie pamiętam, żeby kiedyś w maju leżał śnieg w Bydgoszczy. Jednak ogromne wrażenie zrobiły na mnie śnieżne widoki Bielawy z maja 2011 roku.
Na FB widziałam dzisiaj wiosenno-zimowe zdjęcia z Arboretum w Wojsławicach
(woj. dolnośląskie).
www.facebook.com/pg/ArboretumwWojslawicach/photos/?tab=album&album_id=1107393832737664


Najbardziej mi żal pszczółek, bo za zimno dla nich na oblatywanie kwiatków :(
-
2017/04/29 19:02:50
Oczywista rzecz, Pragę co i rusz podtapia. Mieszkańcy są, jak podejrzewam, przyzwyczajeni.
Nie spodziewałam się, że śnieg padał teraz nawet na Dolnym Śląsku. :/
-
2017/04/29 19:06:26
Śnieg padał częściej i mocniej w kwietniu na Dolnym Śląsku niż w Bydgoszczy. Znajomy pokazywał mi wielkanocne śnieżne widoki z Lednicy.
Dzisiaj na FB OB UW opublikowano kolejne zdjęcie kwiatów magnolii - rozkwitniętych :)
-
2017/04/29 19:08:27
Ups, chodziło oczywiście o Legnicę.
-
2017/04/29 19:34:01
Byłam przekonana, że tam to jednak deszcz padał. Wyrazy współczucia wszystkim dolnoślązakom ślę. :/
Hoho, udało im się? Cieszy mnie to. Ale nie pojadę ich oglądać, mam już dość walki z magnoliami i klimatem tej wiosny. ;)
-
2017/05/01 22:13:15
Szkoda, że nie chcesz zobaczyć tegorocznych kwitnących magnolii. może za rok będzie lepsza pogoda ;)
Ja dzisiaj widziałam kilkanaście magnolii w różnych miejscach. Tylko dwie koło bloku moich rodziców nie były przymrożone.
-
2017/05/02 21:28:38
Botanicznych nie zobaczę w tym roku na pewno, za to przeszłam się do okolicznych różowych. Achh... warto było. :) Niskie temperatury nie pozostawiły na nich ani śladu, cud jakiś.
-
2017/05/02 21:40:18
Cieszę się razem z tobą :) Te ciemniejsze kwiaty są bardziej odporne na mróz. Zresztą zapewne dopiero pod koniec zeszłego tygodnia zaczęły rozkwitać.
-
2017/05/03 17:23:13
:) Ano, wyglądają na zdecydowanie bardziej odporne. Jestem zaskoczona ich absolutnie idealnym wyglądem.
-
2017/05/03 22:32:24
Mnie też to dziwi. W Myślęcinku widziałam magnolie pośrednie różowo-białe i były przymarznięte.
-
2017/05/04 18:55:15
Te różowo-białe sprawiają wrażenie najbardziej wrażliwych na wszystko. I w ogóle szybko zaczynają kiepsko wyglądać. Szkoda, że własnie takie posadzili koło mnie w parku.
-
2017/05/04 19:57:50
Może były najtańsze :>
-
2017/05/04 20:54:08
Założę się, że masz rację. :/ Dobrze, że poza nimi są jeszcze te gwiaździste.
-
2017/05/06 21:44:34
Gwiaździste są chyba ciekawsze :) Pośrednie są efektowne, jeśli kwitną baaardzo obficie i nie zmarzną.
-
2017/05/07 16:47:49
Bez wątpienia są ciekawsze. I lepiej mi wychodzą na zdjęciach. ;)
-
2017/05/08 16:42:41
Mi chyba też ;)
-
2017/05/08 18:00:42
Nie dziwię się. ;)
Agregator Blogów Przyrodniczych
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...